zaterdag 11 mei 2013

Trends: toekomstig wereldbeeld & de invloed


Deel I: Trends
In een collage hebben wij huidige trends in kaart gebracht. Bij het eerste artikel zie je dat er een continue ontwikkeling is op het gebied van applicaties. Om nieuwe en bestaande klanten aan te kunnen blijven trekken, moeten deze verbetert worden om aan de wensen te kunnen voldoen. Daarnaast zie je een toenemende trend in het aantal fitte senioren. Door deze opkomst zal de gezondheid van ouderen die sporten toenemen. Deze stijgende trend is positief voor de samenleving. Onderin zie je een nieuw aanbod van een sportschool. Naast het reguliere assortiment bieden zij nu ook virtuele groepslessen aan. Met deze uitbreiding kunnen zij meer (potentiële) klanten benaderen. In het laatste artikel worden oude middelen gemoderniseerd door middel van de smartphone. Deze trend is een belangrijke marketingontwikkeling voor bijvoorbeeld de detailhandel.


Deel II: Toekomstig wereldbeeld
Op basis van de gevonden trends zijn er twee uitgekozen die veelvoudig in het nieuws zijn geweest, namelijk: meer fitte senioren en animo virtuele groepslessen. Hoe zouden deze trends zich in 2021 ontwikkelt hebben? Wij hebben beide trends minimaal en/of maximaal laten terug komen in vier dagboekverhalen.  


Deel III: Invloed van de trends op ons business model 
Op basis van de bovenstaande geschetste scenario's zijn wij gaan kijken naar wat de invloed van deze trends is. Welke invloed zullen zij hebben op het business model van Tempo-Team? Er zal namelijk een verandering plaatsvinden in de bouwstenen. Benieuwd welke? Bekijk dan snel het model.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten